Ååååka båt!

Har jobbat alla dar den här veckan, riktigt skönt att få jobba igen faktiskt! Ska jobba 50% nästa vecka på dagis men ska även jobba på kontoret så det blir nog mycket jobb nästa vecka, nice! :) Skulle även vilja hinna med att gå på bio nånting och se Inception eller Vampires Suck, nån som är sugen att följa med?

I fredags var det fest hos Jennie (som vanligt), jag var dock inte särskilt pepp. Kul att träffa alla ändå men den här gången hade jag kunnat skippa. Vi var iaf ner på Drakbåtsfestivalen, jag tänkte kika på Broken Aris och Loyalgaurd. Vi kom inte ner förrens i slutet av Loyalgaurds spelning... Träffade Marina och Fredrik där nere, kul att se dem igen :) Är allt för lång tid mellan gångerna =/

Vaknade brevid Elin på lördagmorgonen, vi satt och pratade och började kika på OTH men kände att jag behövde åka hem till min mor eftersom jag lovat henne att vi skulle göra något. Så jag åkte hem, där det inte var någon hemma. Ringde min syster som sa att de låg på stranden allihopa med Bergs. Hör Eva skrika i bakgrunden "MEN VI KAN HÄMTA HENNE" vilket jag tyckte var en väldigt bra ide då de skulle hämta mig med BÅT!!!! Jag som har velat åka båt hela sommaren! Så där hamnade jag på stranden där vi grillade korv, solade och åkte båt! Vi ungdommar tog en tur med båten själva sen med när vi lessnat på att ligga i solen.. Vi gick iland och började plocka kantareller i skogen av någon anledning. När vi skulle åka med båten tillbaka så hade det blivit nåt fel med backen och motorn lät konstigt.. Så istället för att åka iland med en fungerande båt så skulle pojkarna såklart stänga av motorn och börja pilla på den, mitt ute i vattnet. Smart tyckte vi. Kan man inte vänta med det tills man sitter säkert på stranden? Det gick bra iaf! Eva och mamma blev överlyckliga över våra fynd i skogen när vi kom tillbaka! På kvällen åkte vi till dem och käkade middag, blev en väldigt sen middag och alla var döhungriga! Så efter maten så satt/låg alla utslagna av någon slags koma (som man ofta hamnar i när man äter hemma hos Eva).

Skulle åkt till Carro och kika på film, men eftersom vi åt så sent så blev det försent för det. Så jag fick köra syster till Jennifer istället, sen hämta Tina som också skulle dit. När jag sen skulle åka hem och sova så hittar jag inte nyckeln till huset. Ringer Viola, Marcus, Tina och Mattsson.. Bara Mattsson som svarar och skriker i telefonen "SLUTA FUSKA" och lägger på då de leker lekar hos Jennifer och trodde jag var kvar där... Så de var bara att åka tillbaka och fråga henne vart hon gjort av nyckeln "Ehh jag vet inte :D" Men vad bra! Hon åkte iaf tillbaka med mig och skulle leta efter den. Först nu känner jag på handtaget, tror ni det är öppet? Tror ni hon glömt låsa dörren? Tror ni jag fått åka en extra gång fram och tillbaka för ingenting? Vem är mest korkad? Jag som inte provar öppna dörren eller syster som inte kommer ihåg att låsa eller ens kommer ihåg att hon inte låst?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0