Helgen

På fredagen var jag ute på en promenad med Meggie, när jag kom hem så började jag göra mig i ordningen för kvällen. Kan ju säga att jag inte hann långt innan det körde upp en bil på gårdsplanen. Nåja tyckte jag och fortsatte göra mig i ordning... Så hör jag grabbarna gå runt å ropa å föra liv för sig där nere.. "Vafan? är inte Viola hemma?" Näe.. då har de traskat in å går å ropar på mig.. Så det är bara att gå ner.. Kan ju säga att det var som att gå ner till en hönsfarm! "Var e grillen? Har du nån marinad? Hur gör man med ugnen? Har du någon form? Var e grillkolen? Tändväska?" Mitt i alltihop så ringde även syster och Tina som skulle ge mig ännu mer saker å göra. Emils hund blev mycket förtjust i Meggie också, MYCKET förtjust. Vi spelade lite kubb och det var full fart hela kvällen. Mycket trevligt tills det blev jobbigt när vissa fått i sig lite för mycket av det goda. Men så kan det bli!

På lördagen vaknade jag av sms från syster "är hos tina kom hit om du vill". Så jag klev upp, klädde på mig och gick ner där Oscar redan hade städat upp! :D Så jag åkte upp till Tina, och där blev jag kvar till 21 på kvällen efter besök på systemet med grabbarna. Måste tillägga att jag inte köpte nånting ;) Hos Tina spelade vi lite volleyboll efter att killarna så fint lagade nätet med någon slags folie!? Fick skjuts till stan av Tina i hennes brors cab, riktigt kul att åka var det :) Så när jag anlände till Jennie var det mycket mer folk där än jag trodde. Vi drack litegrann, dansade och gick ner på krogen. Vid 12-slaget beställdes det in skumpa och vi sjöng för Sandra som fyllde år. När syster sedan hämtade mig på söndan så hade killarna pimpat våran bil! xD De hade tonat rutorna åt henne, alla 4 då såklart. På pappas bil. Fiiint! De var även massa bubblor överallt eftersom de inte var så nyktra när dom gjorde det. Tur det är lätt att ta bort! Dom 2 där bak kanske vi dock behåller ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0